lördag 9 januari 2010

Tråkigt.

har inget speciellt riktig att skriva så jag hittade en sånhär som jag nu tänker svara på.

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ganska många grejer faktiskt! Inte alltså något så speciellt men små vardagliga grejer som jag är väldig glad för :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror att jag inte enns jorde några nyårslöften hehe.. Eller så komemr jag inte ihåg dem bara!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min gudmor och hennes man, jag blev gudmor åt den sötaste lilla tjejen!

4. Dog någon som stod dig nära?
två av mina marsvin. Alltså man tänker inte att man kan bli så beroende av såna små söta varelser, men sen när det händer så är det jätte hemskt!

5. Vilka länder besökte du?
Spanien, Portugal och Estland.

6. Är det något du saknar ifrån år 2009 som du vill ha år 2010?
Hmm.. Jag är nog riktigt nöjd med året 2009.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas?
Kanske 6-7 September :)

8. Vad var din största framgång 2009?
Öppna ett spar konto? haha ja vet, men jag har varit jätte duktig med det har typ 1600 euro där. Och det att min gudmor och hennes man valde mig till fadder åt deras dotter!

9. Största misstaget?
På samma som det var ett mistag så var det faktiskt en helt bra sak också. Ja tänker inte säga nåt mer om det. De som vet det vet.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget alvarligt, lite smått förkyld och så..

11. Bästa köpet?
Jag tycker jag har köpt massor med grejer som har varit bästa köpet men.. kanske min lacie(som tyvärr har blivit söndard av min syster!), kortläsare ja och.. gröna vagabond klacskor, en kamera ryggsäck.. ja kanske det var ungefär det.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kamera tillbehören och skor.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Kompisar och vänner, min gudmor och hennes familjs lycka gör mig glad.

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2009?
Alltså jag vet inte riktigt, kanske Michael Jacksons musik över huvudtaget, för att jag typ på vår vintern fann hans musik och sedan dog han på sommarenhm.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, jag hade en massa gånger då jag funderade på att hur har jag blivit så glad plötsligt och jag har ingen förklarning till det faktiskt!

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Andvänd mera tid till att gå ut med vänner.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Slappat hemma.

20. Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen. Inget speciellt.

22. Blev du kär i år?
JA! men det slutade lite otrevligt.

23. Favoritprogram på TV?
House, Prison Break, Desperate Houswives.

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Kanske.

25. Bästa boken du läste i år?
Twilight serien.

26. Största musikaliska upptäckten?
Michael Jackson!

27. Något du önskade dig och fick?
Nej, jag kommer inte på iallafall just nu..

28. Något du önskade dig men inte fick?
Många grejer, men det berodde nog mäst på mig själv.

29. Årets bästa film?
Public enemies, The Proposal och Inglorious Basterds

30. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Inget speciellt?

31. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
ja, men jag är helt nöjd såhär också, Jag har ännu många år fraför mig!

32. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Tjejigare! färigrannare = Bättre!

33. Vad fick dig att må bra?
Vänner och kompisar.

34. Vilken kändis var du mest sugen på?
Criss Angel.

35. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Det att skall Helsingfor få ta en bit av min hem komun.

36. Vem saknade du?
En vän.

37. De bästa nya människorna du träffade?
Nya arbetskompisar.

38. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att jag skall vara nöjd med mig själv. Och att jag duger som jag är.

39. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Det finns så många, det finns inte en enda sång som skulle beskriva mitt år men ni kan själv kolla sångerna:

Juuret - Antti Tuisku
Daddy's little girl - Frankie J
Malibu beach  nightmare - Hanoi Rocks
Any other wolrd - Mika

Ja där är några i allafall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar