torsdag 21 januari 2010

Deadline

Jag borde sluta vaka så länge och istället gå och sova, men det är ju svårt. Idag skulle jag ännu borda jobba med min konstnärsbok men jag orkar inte. De finns liksom ingen energi att använda, nu skulle jag bara villa gå och ta ett varmt bad och sedan gå och lägga mig, men det lyckas ju inte precis på det sättet.
Min bildkonst lärare ville tala idag med mig om min konstnärsbok, eller igentligen var det mina frånvaron.
Efter lunchen gick jag till henne hade min prototyp som jag gjort förra natten. och vi pratade, jag orkar inte med det att hon säger vad hon tycker att är bra, vad hon tycker att jag skall göra.
Men som sagt så kom jag på en ny ide. Nu måste jag bara jobba med konstnärsboken varenda liten fritids minut jag har tid, och det betyder med andra ord att varje kväll.
Den skall vara färdig nästa veckas torsdag på eftermiddagen, fredag har vi presentation av den egna boken och kritik.
Animationen borde vara färdig tills måndagen, I doubt it, senast tisdagen.
Nätportfolion skall vara färdig på måndagen.
Så har jag ju också lovat att gå och berätta om min skola med studiehandledaren till mitt gamla högstadium nästa veckans måndag och fredag.
Jag skall ringa till Vartti imorgon och fråga om min praktikplats om de svarar nej, ringer jag på måndagen till Uusimaa och Borgå bladet, om de säger nej, sitter jag säkert i skolan och gör ingenting.

Jag skulle så villa att de skulle bli slutarbete och jag skulle kunna börja med boken om min kusin... hihi, de enda som piggar upp mig just nu. Skulle kanske behöva bli överaskad av någon med något roligt men inte ansträngande.

Bild på min söta guddotter, min moster lagar hennes hår till dopet :)



Ha en skön forstätning på kvällen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar