torsdag 14 januari 2010

Mysdag med mamma vol. 2

Hej på er alla, om det ännu finns någon som är uppe och läser detta inlägg. I dag var jag igen hemma med mamma. Jag fixade grejer på laptoppen, mest med att googla konstnärsböcker, jah har en kurs i konstnärs böcker och temat är skog, ja har liksom en basic idé men att utveckla den fungerar inte.
Hmm.. har gjort en snabb version åt min lärare, hoppas att hon inte är väldigt sur för att jag vait borta två dagar men ja.. kanske jag inte längre är hennes "favorit" elev mera hehe...
Men ja mysdag med mamma gick så att jag googlade konstnärsböcker, mamma var till läkaren och så var hon till butiken och köpte en tonnfisk biff som vi dealde till lunch med vitlökspotatis. Jätte gott! Jag skulle kunna äta tonnfisk oftare men det är jätte dyrt, det var en stor biff för bi dealde den och det blev stora biffar åt oss båda.
Senare på kvällen städa det jag rummet, det har sätt helt hämskt ut en längre tid. och nu har jag städat en tredjedel eller kanske hälften.. fortsätter kanske imoron.
Det jag längtar aldra mest är att få gå på lunch med Nilla och Ema, den enda ångesten jag har haft av att inte gå till skolan är att jag har missat våra gemensamma luncher.
En orsak varför jag också vill ha en praktik plats i Borgå nu på våren i stället för att åka till Helsingfors.
Men nu måste jag gå på toa så sov sött!













p.s Skall lägga bilder på mitt rum iomorgon, så kan ni se hur jag bor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar