tisdag 12 januari 2010

JESS,JESS,JESS!!!

Nu har jag utredigt mitt slutarbete. Och nu skall jag berätta om det.
För typ kanske 3 månader sen, jag har berättat i något inlägg om att min moster och hennes man har fått en adoptiv dotter det hät året. Och jag funderade på att göra en liten bok om hela adoptiv prosessen, men sen så glömde/miste intresset för det men ja. Men idag när jag hade fotografering och min ljuvliga fotolärare Ninnu såg mig då jag photoshoppade bilder på min guddotter från hennes dop så sa hon att de skulle bli en riktigt fin bok om jag gjorde en (Jag hade tidigare berättat om att min moster och hennes man adopterat en dotter från Kina) till exempel som slutarbete.
Nu fick jag inspiration igen! Jag måste ju förstås fråga dem om det är okej för det, så jag ringde min moster och började berätta hela juttun åt henne som jag har berättat åt er. Så hon let så väntsam eller hur man skall nu säga der för hon på något sätt säkert ana att de skulle bli något mega bra. Så hon var ju över glad när jag till slut berättade att vad det var, hon sa att hon skulle prata om det med sin man och ringa tillbaka till mej idag  eller imorgon, om typ 15 min så ringer hennes man åt mej och frågar att vad det nu var (om ni skulle känna min moster skulle ni veta att hon är vädigt dålig på att förklara) så jag förklarade min ide åt honom och han lät väldigt glad också. Så nu skall jag börja planera hela grejen. Jess.
Här är ett tidigare arbete som jag gjort, det skall bli lite likadant, skall kanske kolla lite mera på alla kinesiska böcker, fotoalbum så att jag kan få en liknande känsla.

 
 
 
 
 
 
 


Den här boken handlar om min farmor och farfar som har varit och ännu är väldigt viktiga för mig. Tyvärr har jag inte sett min farmor på väldigt länge för jag tycker det är obehagligt att gå och träffa henne när hon inte känner igen mig :( men ha en trevlig fortsättning på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar