fredag 12 februari 2010

En snabb resa till Japans tunnelbana

Hej idag när jag skulle åka tåg hem från praktiken så kom jag till en sån slutsats att Vr får nog snart anställa några såndäna in "skuffare" som man brukar se på Japans tunnelbana stationer.
Tåget var typ redan överfullt när den kom till min station men jag ville ju absolut in, ville inte bli och väntqa tio minuter till nästa tåg, alla männsikor rymmdes inte in i tåget och de var så fullt att man kunde inte möjligtvis falla fast tåget skulle ha nödbromsat. Men efter kanske fem stationer så var tåget ganska tomt och jag lyckades få en sittplats till resten av resan. Och allt detta bara för att Finlands tågsystem inte riktigt fungerar för de har tydligen inte ännu heller förståt vad det som kallas vinter betyder. Jag börjar faktiskt bli trött på att tågen är försenade eller de har annulerats, kanske jag borde börja åka med buss från mamma till Helsingfors och därifrån ta spåra eller tåg till praktiken, skulle de kanske gå lite mera smidigt trot ni?




Ungefär sådärsåg det ut, men vi hade inga "skuffare" och dörrarna gick inte fast om det var något imellan dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar